Hopp til innhold

Handlekurv

Handlekurven din er tom

Kjøpsvilkår og retur

Angrerett

Når du handler hos Folk i Farta AS så har du 30 dagers angrerett på alle varer. Ønsker du å returnere en vare, kan du returnere utfylt angreskjema som du mottar på e-post etter bestilling, eller du kan sende en e-post til post@forfolkifarta.no.

Ønsker du å returnere? Send en mail til post@forfolkifarta.no eller benytt kontaktskjema i nettbutikken, og være om returdel. Om du ønsker å benytte returordningen, trekker vi Kr. 100,- fra refusjonsbeløpet når varen er mottatt.

(NB! Dersom du har betalt frakt på varekjøpet refunderes ikke fraktkostnaden)

 

Reklame

Dersom du har vært uheldig og opplever en feil på en vare som skyldes produksjonsfeil, ta kontakt med oss ​​på post@folkifarta.no. Vi ønsker å ha en dialog med deg før du returnerer varen til oss.

Dersom det foreligger en mangel, må kjøperen innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøper eller forhold på kjøperens side, skal selgeren gis anledning til å rette mangelen dersom dette kan skje uten urimelig kostnad eller ulempe. Dersom retting ikke skjer eller ikke er mulig, kan kjøper kreve prisavslag, heving av kjøpet og/eller erstatning fra selgeren.

Det er 2 års reklamasjon/garanti på varene fra oss.

Reklamasjon til selgeren skal skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Dersom varen har en mangel, skal selgeren rette mangelen eller foreta omlevering dersom dette kan gjennomføres uten urimelige kostnader eller ulempe. Retting eller omlevering skal skje innen rimelig tid. Selger har som hovedregel ikke rett til å forsøke avhjelp mer enn én gang for samme mangel.

Betaling

Hos oss kan du betale med Visa/Mastercard, Vipps eller Klarna. 

Folk i farta AS kan kreve betaling for varen fra tidspunktet som sendes fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura skjer gjennom Klarna. 

Kjøpere under 18 år kan ikke betales med etterfølgende faktura.

Levering

Levering er skjedd når kunden har mottatt varen.

Antatt leveringstidspunkt fremgir av e-post som sendes kunden, normalt 3-6 virkedager. Varen sendes med posten bringe eller hentes i vår butikk i Mo i Rana.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.