Kjøpsvilkår og retur
Angrerett
Når du handler hos Folk i Farta AS så har du 30 dagers angrerett på alle varer. Ønsker du å returnere en vare, kan du returnere utfylt angreskjema som du mottar på e-post etter bestilling, eller du kan sende en e-post til post@forfolkifarta.no.
Ønsker du å returnere? Send en mail til post@forfolkifarta.no eller benytt kontakskjema i nettbutikken, og be om returseddel. Om du ønsker å benytte returordningen, trekker vi Kr. 100,- fra refusjonsbeløpet når varen er mottatt.
(NB! Dersom du har betalt frakt på varekjøpet refunderes ikke fraktkostnaden)
Reklamasjon
Dersom du har vært uheldig og opplever en feil på en vare som skyldes produksjonsfeil, ta kontakt med oss på post@folkifarta.no. Vi ønsker å ha en dialog med deg før du returnerer varen til oss.
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøper velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Det er 2 års reklamasjon/garanti på varene fra oss.
Reklamasjon til selgeren skal skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Betaling
Hos oss kan du betale med visa/Mastercard, Vipps eller Klarna.
Folk i farta AS kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura skjer gjennom Klarna.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Levering
Levering er skjedd når kunden har mottatt varen.
Antatt leveringstidspunkt fremgår av e-post som sendes kunden, normalt 3-6 virkedager. Varen sendes med posten bring eller hentes i vår butikk i Mo i Rana.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.